Layout aanvraag

Wil je een layout gebruiken die door mij is gemaakt? Dat mag natuurlijk altijd.
Laat even in de chatbox een berichtje achter met het nummer layout wat je wil hebben en je e-mail adres en ik stuur je de code zo snel mogelijk door!

Liefs Marianna

maandag 28 december 2009

Hoe plaats ik een layout.

In bloggersland zijn toch nog wel wat vragen over hoe je een layout (achtergrond) moet plaatsen op je blog.
Omdat logischerwijs niet iedereen weet hoe je dat moet doen, wil ik hier een kleine uitleg maken welke stappen je moet volgen om een layout te plaatsen.

Stap 1
Je gaat naar je blog, en klikt op aanpassen.
Je ziet dan het onderstaande scherm en daar klik je op gadget toevoegen.
Ik heb het even rood omlijnd.


Je krijg dan een popup schermpje.
Daar klik je op het + teken wat achter HTML/Javascript staat.
Zie onderstaand voorbeeld


Je krijgt dan het volgende schermpje.


Bij de titel zet je een .
en in het vak eronder zet je het volgende neer...

(klik op de foto om een grotere weergave te zien)

Het deel wat begint met http:// dat veranderd elke keer als je een andere layout wil gaan gebruiken omdat het adres waar de maaksters van de layouts ze opslaan verschillend zijn.
De rest van de "tekst" blijft hetzelfde.
Klik op opslaan in het popup schermpje en daarna op opslaan rechts bovenaan je blog.
Dit niet vergeten anders zullen de veranderingen niet zichtbaar zijn.

Nu kan je ook nog de banner plaatsen die vaak bij de layouts gemaakt worden.
Dit doe je door weer naar aanpassen te gaan.
Zie onderstaand schermpje en klik op bewerken naast de kop (ik heb het weer even rood omlijnd voor de duidelijkheid)


Je krijgt dan onderstaand popup schermpje.
Nu kan je voor twee opties kiezen.
Als je de afbeelding van de banner op je eigen pc hebt staan kies je voor de bovenste optie (dus daar je groene bolletje aanvinken)
En als je de banner url hebt doorgekregen dan kies je voor het deel eronder en vul je op de lege plek de url in van de banner.


Klik op opslaan, en klaar ben je :D

Ik hoop dat dit voor iedereen goed te volgen was.
Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust!

Veel liefs Marianna

3 opmerkingen:

  1. super marianna denk dat heel veel mensen er wat aan hebben hoor ik in iedergeval
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar ben ik blij om :)
    Hoop zo vele mensen te helpen die het niet door hebben :)

    Groetjes Marianna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. erg duidelijk ben erg blij mee had er evht wat aan super jannie

    BeantwoordenVerwijderen